Creature creating and beasties

Just another creative lady and her furry companions.

Spectra november 15, 2009

Filed under: knit pro — Ella @ 9:47 am
Tags: , ,

I går skrøyt jeg av Knit Pro-systemet, og det skal jeg gjøre i dag også. 🙂

Jeg måtte legge bort det prosjektet jeg har holdt på med nå fordi jeg faktisk manglet en pinne, så jeg startet på et nytt prosjekt. En kjole strikket i Mirasol. Pinnevalget falt denne gangen på de nye akrylpinnene til Knit Pro – Spectra. Jeg har nå brukt flere størrelser av disse pinnene og synes de er kjempegode. De tynneste pinnene er litt bøyelige. Først synes jeg det var litt ekkelt, men etter at jeg blei vant til det synes jeg det er kjempedeilig for da holder jeg ikke så hardt i pinnene og strikker ikke så fast som jeg vanligvis gjør. Alt i alt er det lett for meg å holde strikkefastheten og jeg kan strikke lenger før fingrene begynner å verke. 🙂

Nå verker imidlertid fingrene mine ganske heftig, men så har jeg også strikket hele helga. Jeg strikket i hele går, og jeg satt oppe til fire i natt og strikket. Stakkars fingrene mine, de trenger en pause. Men jeg har så lyst til å strikke, så de får få pause en annen gang. 😉

 

4 Responses to “Spectra”

  1. Karin Says:

    haha..,pass så du ikke får senebetennelse.. da går det lang tid før du kan strikke igjen.
    jeg har ikke prøvd spectra pinnene enda.. men jeg gleder meg til det. fordi de var så fine. de var lilla

  2. tylandra Says:

    Ja, bare gled deg. 🙂

    Jeg har hovne og vonde fingre nå, men det går sikkert over. Værre er det med min høyre skulder. Den er ikke særlig god. Jeg har hakket for mye siden i sommer, og nå vil ikke skulderen være med på mer hakking…

  3. Karin Says:

    Huffamei.. det vakke bra.. jeg har kommet inn i en sånn periode hvor jeg ikke vet hva jeg skal lage mer.. det er mer at jeg uffer og akker meg over alt det jeg har som jeg ikke blir kvitt….. h….

  4. tylandra Says:

    Hehe, det gamle jeg har jeg pakket bort og «ute av syne ute av sinn». 😉

    Jeg lager for mye på en gang jeg så jeg blir jo aldri ferdig med noen ting. Det er så mye jeg gjerne skulle laget, men jeg har jo ikke tid til alt sammen. Heldigvis kan jeg i hvert fall sende avgårde jobbdesignene mine til strikkere. Her hjemme tårner det seg opp med strikketøy. 😉


Legg igjen en kommentar

