Creature creating and beasties

Just another creative lady and her furry companions.

flere hakka halser august 31, 2009

Filed under: hakking — Ella @ 9:35 pm
Tags: , , , , , ,

IMG_1098 Denne halsen er rundhakket med misti på krok 7. Jeg har brukt hånmalt farge 473 til oppmaskingen, og ensfarget 407 til avmaskingen. Halsen har fått en kant med krepsemasker i begge ender.

IMG_1105Denne halsen er rundhakket som de andre halsene jeg har laget. Her har jeg brukt Babysilk på krok 4,5. Til oppmaskingen har jeg brukt håndmalt farge 370 og til avmaskingen har jeg brukt oransje 308. Jeg har hakket veldig løst så denne halsen har virkelig blitt veldig myk og deilig. Denne halsen har fått piquotkant i endene i stedet for krepsemaskene jeg har brukt på de andre halsene. Det morsomme med denne halsen er at jeg har hatt den liggende på disken i sommer sammen med det garnet og krokene som har blitt brukt. Jeg har fått kjempemye skryt for den, og en gjenganger blant kommentarene har vært at damene aldri i verden ville tenkt på å bruke disse fargene sammen, men når de ser det ferdige resultatet så er det veldig lekkert. Det er kjempehyggelig å få skryt! 🙂

 

2 Responses to “flere hakka halser”

  1. Balanse Says:

    Kjempefine, Stella!
    Jeg fikk ikke lastet bildene først, og da høres overskriften «hakka hals» temmelig grotesk ut 😉

  2. tylandra Says:

    Haha, det har jeg jo ikke tenkt på engang, men ja «hakka hals» får meg nå til å tenke på gamle dagers høneavliving med øksa og hoggestabben. 😉


Legg igjen en kommentar

