Creature creating and beasties

Just another creative lady and her furry companions.

Hakka halser april 16, 2009

Filed under: hakking — Ella @ 6:58 am
Tags: , , , , ,

Jeg har fått heldilla på å hakke halser. Det begynte med at jeg selv fikk kloa i en kasjmirhals. Det ga meg ideer og jeg plukket ut et nøste håndmalt og et nøste sjokkrosa mirasol på jobben. Resultatet blei en skikkelig frisk og fargeglad hals til Spiren.

img_0910Flaks for meg likte hun halsen like godt som meg. Men hun liker også å gå med «buff» og bruker halsen til det også:

img_0922Jeg følte meg ikke ferdig med halser selv om denne første var ferdig, så jeg lagde en til meg selv også. Den er i håndmalt og mørk lilla Babysilk:

img_0955Jeg synes det håndmalte garnet gir en kjempefin effekt når det brukes sånn som her på de loddrette maskene. Det blir sånne morsomme, bølgende striper i de for skjellige fargene. Her er detaljbilder for å se det bedre:

img_0963Det var mirasolhalsen, ogher har jeg lagt opp 95 lm med det håndmalte garnet på hakkekrok 4 1/2. Her er et bilde av den i Babysilk:

img_0959Her har jeg lagt opp 101 lm på hakkekrok 4 1/2. Jeg følte meg ikke ferdig med halser selv om jeg hadde laget to. Har man dilla så har man dilla. 😉

Nå holder jeg på med en hals i Misti:

img_0968

 

5 Responses to “Hakka halser”

  1. Karin Says:

    nå vil jeg også hakke hals…

  2. tylandra Says:

    Gjør det da vel! Det er moro! Særlig med det håndmalte garnet, for det blir så fin effekt. 🙂

  3. Så fine farger! Jeg har også hakket hals, etter kurset hos deg i vinter. Den i sort og rød håndmalt Misti og har vært ferdig en god stund – det mangler bare en kant nede. Nå ble jeg inspirert til å gjøre den ferdig. Trenger den vel forhåpentligvis ikke på en stund nå da…. 😉

  4. tylandra Says:

    Da er den i hvert fall klar når kulda kommer igjen om noen måneder. 🙂

  5. gunknitter Says:

    Hei, desse halsane var heilt supre. Eg har berre hakka fram og tilbake, klutar for det meste. Men no har eg veldig lyst å prøve rundhakking. Må kjøpe meg et skikkelig garn først 🙂 Takk for den kjempegode ideen !


Legg igjen en kommentar

