Creature creating and beasties

Just another creative lady and her furry companions.

Pulsvarmere september 3, 2008

Filed under: Uncategorized — Ella @ 6:22 am

Jeg har en boks full av pulsvarmere jeg ikke får brukt. Jeg produserer mer enn jeg får brukt selv, og for å si det som det er så er det ikke alt jeg lager jeg ønsker å bruke selv. Det fine med å ha en sånn boks liggende er at jeg alltid har gaver i bakhånd!

Disse tre er alle samme type, strikket fram og tilbake, og med piqotkant eller musetagger og sydd sammen. De har ikke tommelhull.

Den opprinnelige oppskriften til disse fant jeg i et Dropshefte, men jeg har laget mange par siden, i ulike garnkvaliteter og lengder.

De knallrosa her har jeg strikket i et restegarn jeg fikk av mamma, og jeg aner ikke hva det heter. De to andre på bildene her har jeg strikket i Vienna. Ikke et veldig godt garn å jobbe med, men resultatet blei jo litt morsomt med det melerte garnet.

Jeg har flere pulsvarmere liggende, men jeg kan jo ikke vise fram alle på en gang heller!

 

3 Responses to “Pulsvarmere”

  1. peacemaker Says:

    Gratulerer med blogg! Kan du ikke si litt om antall masker og hvordan man lager den søte kanten?

  2. peacemaker Says:

    Gratulerer med blogg! Kan du ikke si litt om antall masker og hvordan man lager den søte kanten?

  3. Stella Says:

    Hei, og takk!
    Jeg har laget disse med alt fra 30 til 65 masker. Det kommer an på hvor lange du vi ha dem.

    Man tenker fire pinner i slengen (for å få den søte kanten) pinne 1 og 2 strikkes rett. Pinne 3 strikkes rett til du har 4 masker igjen på pinnen. Strikk 2 masker sammen, ta kast på pinnen og øk på de 2 siste maskene slik at de blir 4. På neste pinne fører du over første maske til neste pinne (uten å strikke den). Strikk maske 2 og før den første over. Strikk maske 3 og før nr 2 over. Strikk resten av pinnen rett. That’s it! Så er det bare å begynne på pinne 1 igjen. 🙂


Legg igjen en kommentar

